Obchodní podmínky pro prodej vstupenek
firmy Ing. Miroslav Orlík se sídlem Tyršova 530, 254 01, Jílové u Prahy, IČO: 07240694, tel.: 606 379 809, email: terrabazar@terrabazar.cz, info@botanickaburza.cz, pro prodej zboží (vstupenek) prostřednictvím online obchodu umístěného na internetové adrese terrabazar.cz a botanickaburza.cz
1. Úvodní ustanovení
a) Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky”) firmy Ing. Miroslav Orlík se sídlem Tyršova 530, 254 01, Jílové u Prahy, IČO: 07240694 (dále jen „prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník”), vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva”) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující”) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je provozován prodávajícím na webové stránce umístěné na internetových adresách terrabazar.cz a botanickaburza.cz (dále jen „webová stránka“).
b) Tyto obchodní podmínky a reklamační řád vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího při prodeji vstupenek na jakékoliv kulturní, společenské, sportovní či jiné akce (dále jen „Akce“) prostřednictvím internetového obchodu provozovaného na webové stránce.
c) Kontaktovat prodávajícího znamená kontaktovat pověřenou osobu telefonicky na její konkrétní telefonní číslo či e‐mail, jsou-li kupujícímu známy, nebo na obecný telefon či e‐mail, uvedené v sekci Kontakty na webové stránce.
d) Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy uzavřené mezi kupujícím a prodávajícím a kupující nákupem vstupenek současně stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a že bere výslovně na vědomí, že tyto obchodní podmínky jsou součástí smluvního ujednání mezi jím a prodávajícím.
2. Předmět smlouvy
a) Předmětem smlouvy je závazek prodávajícího dodat kupujícímu vstupenky na jím zvolenou Akci, a to v počtu požadovaném kupujícím, a závazek kupujícího uhradit vstupné za vstupenky.
b) Kupní smlouva je uzavřena zaplacením vstupného ze strany kupujícího.
c) Prodávající se zavazuje dodat kupujícímu vstupenky bez zbytečného odkladu po zaplacení vstupného, přičemž v případě nákupu přes internet budou vstupenky dodány v elektronické podobě na e‐mail zadaný kupujícím. Kupující nemá nárok na dodání vstupenek dříve, než bude uhrazena cena za vstupenku na Akci v plné výši na bankovní účet prodávajícího.
d) Doručením vstupenek kupujícímu ze strany prodávajícího jsou veškeré závazky prodávajícího vyplývající z kupní smlouvy splněny.
e) Vstupenky nejsou zasílány poštou, a to ani na dobírku.
3. Práva a povinnosti smluvních stran ve vztahu k Akci, na níž jsou vstupenky zakoupeny
a) Prodávající je pořadatelem jednotlivých Akcí, na které jsou vstupenky prodávány. Nákupem vstupenky na Akci vzniká právní vztah mezi kupujícím a prodávajícím jako pořadatelem této Akce. Prodávající nese odpovědnost za plnění povinností pořadatele Akce, které vyplývají ze smluvního vztahu mezi kupujícím a prodávajícím jako pořadatelem Akce.
b) Kupující se nákupem vstupenky zavazuje dodržovat pravidla stanovená prodávajícím jako pořadatelem Akce. Dále se kupující nákupem vstupenky zavazuje podrobit se provoznímu a návštěvnímu řádu místa konání Akce.
c) Prodávající jako pořadatel každé Akce si vyhrazuje právo na změnu jejího programu, termínu a místa konání. Nákupem vstupenky bere kupující toto právo prodávajícího jako pořadatele na vědomí.
d) Za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo webovou stránku prodávající neodpovídá.
4. Postup při nákupu vstupenek a platební podmínky
a) Cena za každou vstupenku je uvedena u každé Akce jednotlivě. U každé Akce jsou uvedeny též případné vedlejší poplatky spojené s nákupem vstupenky.
b) V případě nákupu vstupenky prostřednictvím webové stránky je platba za vstupenku možná pouze platební kartou nebo bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího.
c) Prodávající nenese odpovědnost za případné náklady kupujícího spojené s nákupem vstupenky, vyplývající ze smluvního vztahu kupujícího a banky, která kupujícímu vydala platební kartu nebo která vede pro kupujícího bankovní účet.
d) Vstupenky se na dobírku nezasílají.
e) Slevové kódy nelze uplatnit na VIP karty.
f) Pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
g) Prodávající si vyhrazuje právo zrušit Akci bez nároku na vzniklé škody a újmy kupujícímu mimo ceny vstupenek, zejména pokud je k tomu donucen nepředvídatelnými podmínkami (např. nařízení vlády, výjimečný stav, krizový stav, pohroma, nesplňující podmínky pro pořádání tohoto druhu akcí, atd.).
5. Odstoupení od smlouvy
a) V souladu s ustanovením § 1837 písm. j) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, nemá kupující právo odstoupit od smlouvy uzavřené mezi kupujícím a prodávajícím dle § 1829 občanského zákoníku (odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodů), neboť se jedná o smlouvu o využití volného času, kde je plnění poskytováno v určeném termínu.
6. Reklamační řád
a) Veškeré reklamace vstupenek zakoupených prostřednictvím webových stránek se řídí těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem uvedeným v tomto článku 6.
b) Kupující má nárok na vrácení vstupného za vstupenku pouze v níže uvedených případech a za níže uvedených podmínek.
c) Kupující nemá nárok na výměnu vstupenky. V případě poškození, zničení, ztráty, odcizení či jiného znehodnocení vstupenky nebude vstupenka nahrazována novou a kupujícímu nebude poskytnuta náhrada.
d) Prodávající nenese žádnou odpovědnost za to, že nebude kupujícímu doručena vstupenka z důvodů spočívajících na straně kupujícího, zejména pak z důvodů, že nebude možné vstupenku kupujícímu doručit na kupujícím zadaný e‐mail (např. přeplněná schránka, spam filtr atp.).
e) V případě, že kupující neobdržel vstupenku nejpozději do 2 hodin po plném uhrazení vstupného, tj. připsání plné prodejní ceny vstupenky na účet prodávajícího, je povinen neprodleně, nejpozději však do 48 hodin ode dne uplynutí výše uvedené lhůty k doručení vstupenky, kontaktovat prodávajícího a oznámit mu, že neobdržel uhrazenou vstupenku. Pro tyto účely je kupující povinen sdělit prodávajícímu jméno a e-mail, které uvedl jako kontaktní, resp. identifikační údaje při nákupu vstupenky. V případě, že prodávající zjistí, že vstupenka skutečně nebyla kupujícímu doručena, bude dále postupováno způsobem uvedeným níže v tomto odst. f) a g).
f) Prodávající se zavazuje nejpozději do 24 hodin, nejdéle však 1 hodinu před konáním Akce, zaslat kupujícímu znovu vstupenku na kupujícím zadaný e‐mail.
g) V případě, že již došlo ke konání Akce, zavazuje se prodávající vrátit kupujícímu uhrazené vstupné, a to nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění reklamace kupujícím.
h) V případě, že ze strany prodávajícího jako pořadatele dojde k úplnému zrušení Akce, bude kupující, který prodávajícímu poskytl svůj kontakt (e‐mail, telefon, poštovní adresa, fax apod.), prostřednictvím tohoto kontaktu vyrozuměn o tom, že Akce je zrušena. Prodávající neodpovídá kupujícímu za to, že jej nebude možno prostřednictvím tohoto kontaktu včas zastihnout anebo pokud kupující obdrží včas odeslané vyrozumění o zrušení Akce se zpožděním.
ch) Dojde-li ze strany prodávajícího jako pořadatele k úplnému zrušení Akce, bude prodávající vracet níže popsaným způsobem vstupné v plném rozsahu.
i) V případě splnění podmínek pro vrácení vstupného dle tohoto reklamačního řádu bude vstupné kupujícímu vráceno prostřednictvím platební karty, kterou byla provedena úhrada vstupného, a v případě platby bankovním převodem na bankovní účet, z něhož bylo vstupné zasláno. K vrácení plné ceny vstupného uhrazeného kupujícím dojde nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo ke zrušení Akce.
7. Ochrana osobních údajů
a) Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího z důvodu plnění smluvního vztahu mezi jím a kupujícím ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. b) obecného nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) o ochraně osobních údajů, a to v rozsahu, v němž mu je kupující poskytl; v největším možném rozsahu to jsou: jméno, příjmení, e‐mailová adresa, telefonní číslo a číslo bankovního účtu nebo platební karty. Minimální rozsah osobních údajů, který si prodávající vyhrazuje coby podmínku uzavření smlouvy, je jméno, příjmení a e‐mailová adresa.
b) Prodávající zpracovává osobní údaje za účelem:
- doručení vstupenky kupujícímu, zasílání informací o změnách u Akcí či vstupenek a umožnění vstupu kupujícího na Akci,
- identifikace kupujícího v případě vyřizování reklamací,
- zasílání informačních a reklamních sdělení.
c) Kupující zadává své osobní údaje prostřednictvím webových stránek. V případě chybně zadaných údajů (např. překlep ve jméně či telefonním čísle) má kupující ve vlastním zájmu povinnost kontaktovat prodávajícího. Prodávající osobní údaje uchovává po dobu nezbytně nutnou, nejdéle však po dobu 12 měsíců, a následně osobní údaje maže. Kupující může zažádat o dřívější smazání svých osobních údajů.
d) Prodávající uchovává po neomezenou dobu e‐mailové adresy všech kupujících a využívá je za účelem zasílání obchodních sdělení týkajících se Akcí. Kupující může již při registraci odkliknout zřetelně vyznačené políčko, že si zasílání obchodních sdělení nepřeje. Pokud si kupující nepřeje obchodní sdělení až následně, může jejich zasílání zrušit odpovědí na e-mail nebo pomocí odkazu v obchodním sdělení.
e) Na Akcích mohou být pořizovány snímky a krátké audio‐vizuální záznamy pro účely propagace Akcí na internetu. Kupující má právo požádat prodávajícího o rozmazání či odstranění snímku, kde je zřetelně rozpoznatelný.
f) Kupující má právo obracet se se žádostmi nebo stížnostmi týkajícími se zpracování jeho osobních údajů na prodávajícího, popř. na Úřad pro ochranu osobních údajů.
8. Závěrečná ustanovení
a) Pokud by se ukázalo některé z ustanovení těchto obchodních podmínek a reklamačního řádu neplatné či neúčinné, není tím dotčena platnost a účinnost dalších ustanovení těchto obchodních podmínek a reklamačního řádu.
b) Prodávající je oprávněn kdykoliv změnit tyto obchodní podmínky.
c) Veškerá ustanovení těchto obchodních podmínek a reklamačního řádu a smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se řídí českým právním řádem.
V Praze dne 15. 5. 2020